Πόσες και πόσες φορές έχουμε διαβάσει για την ιστορία αμερικάνικων εταιρειών τεχνολογίας που ξεκίνησαν από ένα γκαράζ και εξελίχθηκαν στη διαδρομή τους σε πολυεθνικές και παγκόσμιους κολοσσούς που στο άκουσμα του ονόματός τους σε πιάνει δέος;
Μπορεί να απέχει αρκετά βέβαια από το να χαρακτηριστεί κολοσσός, όμως και το Skroutz.gr έχει αρκετά κοινά σημεία σ’ αυτή τη διαδρομή, με τις ιδιαιτερότητες βέβαια και τις απαραίτητες προσαρμογές που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για την ελληνική αγορά. Για το Skroutz.gr τα πάντα ξεκίνησαν το 2005 σε ένα γραφείο σε ένα ημιυπόγειο λίγων τετραγωνικών μέτρων στα Βόρεια Προάστια. Αφού πέρασαν τα πρώτα 3-4 χρόνια, όπου το Skroutz.gr “από παιδί προσπαθούσε να ενηλικιωθεί”, η σημαντική ανάπτυξη της εταιρείας ξεκίνησε από το 2009 με τα τρία άτομα να γίνονται 9, την επόμενη χρονιά 19, ακολούθως 33 και φέτος η ομάδα της εταιρείας να έχει αγγίξει τα 52 άτομα και βέβαια να υπάρχει η πρόβλεψη για τον περαιτέρω εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού του. Ταυτόχρονα, το Skroutz.gr συγκέντρωσε το ενδιαφέρον επενδυτών που τοποθέτησαν χρήματα στην εταιρεία, διαβλέποντας τις προοπτικές της, ενώ το ημιυπόγειο του 2005 έδωσε τη θέση του αρχικά σε ένα χώρο 200 τ.μ. και εδώ και δύο μήνες περίπου σε ένα υπερσύγχρονο (ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα) χώρο 1.500 τ.μ. Ένα χώρο διαμορφωμένο στα πρότυπα ξένων εταιρειών, με εξαιρετικά φιλικό περιβάλλον και φιλοσοφία. Ένα χώρο που πραγματικά πρέπει να χαίρεσαι να δουλεύεις.
Σημαντική παράμετρος σε όλα τα παραπάνω, ότι οι επενδύσεις της εταιρείας σε νέο ανθρώπινο δυναμικό, σε νέες εγκαταστάσεις. αλλά και σε νέες αγορές έχει γίνει με μηδενικό δανεισμό.
Μιας και είπαμε νέες αγορές, το Skroutz έχει ανοίξει ήδη τα φτερά του στην Τουρκία, όπου το τοπικό γραφείο της Κωνσταντινούπολης διαθέτει τέσσερα άτομα. Το όνομα του «τούρκικου Skroutz» είναι alve.com (προερχόμενο από τη γνωστή και σε εμάς λέξη αλισβερίσι) και ήδη περιλαμβάνει 44 καταστήματα και περισσότερα από 500.000 προϊόντα. Πολύ σύντομα όπως έχουν αφήσει να εννοηθούν τα στελέχη του Skroutz, η εταιρεία θα κυνηγήσει μια ακόμα αγορά, που μπορεί να μην έχει γίνει επίσημα γνωστή αλλά μάλλον θα είναι από τη μεσογειακό χώρο.
Όπως μπορείς να καταλάβεις, η τελευταία διετία σηματοδοτεί μια περίοδο εξωστρέφειας και σημαντικών αλλαγών για την Skroutz με επίκεντρο τις επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπους, όπως επίσης και τις βλέψεις προς το εξωτερικό. Οι στόχοι παραμένουν υψηλοί, η ομάδα της εταιρείας δείχνει να εστιάζει τις δυνάμεις της στην επίτευξή τους και εμείς από την πλευρά μας ευχόμαστε αυτή η «όμορφη ιστορία» να έχει, όπως κάθε κλασσικό παραμύθι, μια ακόμα καλύτερη συνέχεια.
Πηγή: deasy.gr