web analytics

ΕducationGR |

Σεμινάρια, σπουδές, υποτροφίες κ.α.

Ολοκληρώθηκε το 2ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Για δεύτερη συνεχή χρονιά ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι εργασίες του 2ου Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με τη Σχολή Επιστημών της Διοίκησης, στη Χίο την περίοδο 1 έως 5 Ιουλίου 2013.

Στόχος του Θερινού Σχολείου ήταν να καθοδηγήσει τους φοιτητές στο να μετατρέπουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους σε πράξη.

Το Θερινό Σχολείο εκτός από τις διαλέξεις στο αντικείμενο της επιχειρηματικότητας, παρείχε εντατική βιωματική διδασκαλία. Μέσα από προσανατολισμένα στη δράση εργαστήρια και υπό την καθοδήγηση έμπειρων στελεχών και ακαδημαϊκών δασκάλων, από Πανεπιστήμια του εσωτερικού και του εξωτερικού, καθώς και συνεργαζόμενων επιχειρηματιών, οι φοιτητές συνεργάστηκαν μεταξύ τους για την ανάπτυξη και παρουσίαση της επιχειρηματικής τους ιδέας. Από την πρώτη κιόλας ημέρα, οι 22 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές που προέρχονταν από όλα σχεδόν τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου χωρίστηκαν σε ομάδες και με συμμετοχικές διαδικασίες επέλεξαν μόνοι τους 6 επιχειρηματικές ιδέες για την βελτίωση και εξέλιξη των οποίων εργάστηκαν σε όλη τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές εργάστηκαν στις ακόλουθες επιχειρηματικές ιδέες:

@ Vitrina Εφαρμογή ηλεκτρονικού καταστήματος προώθησης νέων δημιουργών ειδών ένδυσης και αξεσουάρ

Τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει η τάση νέοι σχεδιαστές και κατασκευαστές ενδυμάτων και αξεσουάρ, να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων τους, στρεφόμενοι σε ηλεκτρονικά μέσα και υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η χρήση του κοινωνικού δικτύου Facebook για την προώθηση και την πώληση απευθείας από το σχεδιαστή, που αναλαμβάνει και την κατασκευή των προϊόντων του. Ακόμη στηριζόμενοι στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και κυρίως την δυνατότητα της αναγνώρισης των μελών του σώματος με τη χρήση κάμερας και της υπέρθεσης σε αυτό αντικειμένων όπως ενδύματα, δημιουργούμε μια εφαρμογή ψηφιακής δοκιμής και πώλησης ενδυμάτων και αξεσουάρ.

Η εφαρμογή Vitrina αποτελεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που στόχο του έχει να προωθήσει τους νέους δημιουργούς ενδυμάτων και αξεσουάρ (μικρής κλίμακας) που τώρα εισέρχονται στην αγορά και αναζητούν ένα νέο μέσο ηλεκτρονικής πώλησης των προϊόντων τους. Η εφαρμογή εκμεταλλεύεται την υπάρχουσα τεχνολογία ώστε ο χρήστης της εφαρμογής και δυνητικός αγοραστής ενός προϊόντος, να έχει το πλεονέκτημα της ψηφιακής δοκιμής του. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για χρήση με κινητό τηλέφωνο τύπου smartphone, και για την ψηφιακή δοκιμή χρησιμοποιεί την κάμερα του κινητού.

MSSys

Μια επιχειρηματική ιδέα για τη δημιουργία ενός συστήματος παρακολούθησης της εξέλιξης ασθενών με σκλήρυνση κατά πλάκας. Φορώντας ο ασθενής ένα ειδικό βραχιόλι που συλλέγει πληροφορίες από την καθημερινή του ζωή, ο ιατρός του θα βλέπει με στατιστική μορφή, την πορεία της υγείας τού ασθενή και θα μπορεί να τον συμβουλεύει. Ταυτόχρονα τα δεδομένα αυτά, θα συλλέγονται μαζικά και ανώνυμα, για την αξιοποίησή τους, και θα αποστέλλονται σε ερευνητικά κέντρα και φαρμακοβιομηχανίες προκειμένου να αναπτυχθούν νέοι τρόποι αντιμετώπισης της ασθένειας.

Greek ice dream

Μία επιχειρηματική ιδέα για την παραγωγή ενός παγωτού υψηλής διατροφικής αξίας, το οποίο θα περιέχει δύο σπανίως χρησιμοποιούμενα ελληνικά προϊόντα το πετιμέζι και το ταχίνι. Βασίζεται στην παραγωγή ενός παγωτού βανίλια χαμηλού σε περιεκτικότητα λίπους και σακχάρων τα οποία θα αντικατασταθούν από εκείνα του ταχινιού και του πετιμεζιού αντίστοιχα. Η παραγωγή του θα πραγματοποιηθεί τοπικά στα νησιά του Βορείου Αιγαίου με έδρα τη Λήμνο. Είναι πρωτότυπο και στηρίζεται σε ελληνική παραδοσιακή σπιτική συνταγή. Χρησιμοποιεί τοπικά αγνά προϊόντα, είναι μη τυποποιημένο και ενισχύει τους τοπικούς παραγωγούς. Το παγωτό προσδίδει μία ιδιαίτερη και διατροφικά αξιόλογη επιλογή για τον καταναλωτή αφού σε κάθε κουταλιά του θα γεύεται την Ελλάδα.

Easy Way

Μια επιχειρηματική ιδέα που αφορά τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας με σκοπό τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των ανθρώπων με ειδικές ικανότητες, αλλά και την ενημέρωση των ατόμων οι οποίοι φροντίζουν για αυτούς. Μέσα από το easyWay o ενδιαφερόμενος, κυρίως με κινητικά προβλήματα, θα μπορεί να βρει καταστήματα, οργανισμούς και υπηρεσίες όπου υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτησή του. Επίσης θα παρέχει ένα οικείο χώρο για να μοιραστεί τους προβληματισμούς, να υποβάλλει τα ερωτήματα του αλλά και να προτείνει λύσεις για τα θέματα που τον απασχολούν και δυσκολεύουν τη ζωή του.

Co-Arch (collaborating architects)

Μια επιχειρηματική ιδέα για την δημιουργία λογισμικού υποστήριξης του αρχιτέκτονα κατά την εννοιολογική σχεδίαση (conceptual design) με στόχο να απλοποιήσει και να βελτιώσει την εργασία του σε σχέση με τα παρεχόμενα μέσα. Οι αρχιτέκτονες προκειμένου να ολοκληρώσουν ένα project ακολουθούν μια διαδικασία που περιλαμβάνει διαφορετικά στάδια (έρευνα- εύρεση concept- προμελέτη-αναλυτική σχεδίαση-επίβλεψη έργου). Τα αρχικά στάδια χαρακτηρίζονται από πολυπλοκότητα, είναι χρονοβόρα και αποτελούν τα πιο σημαντικά από άποψη επικοινωνίας τόσο μεταξύ αρχιτέκτονα και πελάτη όσο και μεταξύ συνεργατών. Το λογισμικό παρέχει ψηφιακά εργαλεία που βασίζονται στην αρχιτεκτονική μεθοδολογία. Βασικοί άξονες είναι η σύγχρονη συνεργασία πολλών χρηστών και η άμεση οπτικοποίηση των απαιτήσεων τους. Το co-arch αποτελεί μια εφαρμογή που χρεώνεται μηνιαία με κλιμακωτή διαβάθμιση, ανάλογα με την χρήση της. Τέλος, η προώθηση του λογισμικού θα γίνει μέσω διαφήμισης σε ιστοσελίδες αρχιτεκτόνων και μηχανικών, σε παρουσιάσεις ημερίδων, εκθέσεων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και από την δωρεάν κυκλοφορία της trial version.

Smart Pasta

Μια επιχειρηματική ιδέα για τη δημιουργία μιας βιομηχανίας παρασκευής ζυμαρικών με ιπποφαές. Η παραγωγική μονάδα θα εδρεύει στη Χίο και το βασικό προϊόν της είναι ζυμαρικά με ιπποφαές μια πολυβιταμινούχα τροφή. Στόχος της επιχείρησης είναι να συνδυάσει τα κοινά σε όλους ζυμαρικά με το πλούσιο σε διατροφική αξία ιπποφαές. Επιστήμονες της διεθνούς κοινότητας κατατάσσουν το ιπποφαές στη δεκάδα των πιο ισχυρών φυτών στον κόσμο με 190 ωφέλιμα συστατικά. Μελλοντικά στόχος της επιχείρησης είναι η εξαγωγή του προϊόντος σε χώρες του εξωτερικού προκειμένου να γνωστοποιηθεί η συγκεκριμένη τροφή.

Οι επιχειρηματικές ιδέες που αναπτύχθηκαν παρουσιάστηκαν στη λήξη των εργασιών του 2ου Θερινού Σχολείου, την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013, σε Επιτροπή κριτών αποτελούμενη από ακαδημαϊκούς δασκάλους και προσκεκλημένους επιχειρηματίες του νησιού. Συγκεκριμένα παρευρέθησαν οι κ. Β. Παππάς, Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου , ο κ. Μ. Σαραντινίδης, Εμπορικός Διευθυντής της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, ο κ. Μ. Παπαμονιώδης, Διευθυντής Παραγωγής της εταιρείας Σαραντής ΑΕΒΕ, καθώς και ο κ. Κ. Τρούλος, Project Manager, Τομέας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του ΣΕΒ.

Μετά τις παρουσιάσεις, οι κριτές αξιολόγησαν την παρουσίαση των παιδιών και η πιο ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη παρουσίαση έλαβε τιμητικό έπαινο. Η ομάδα που διακρίθηκε και έλαβε τον έπαινο ήταν η ομάδα με την επιχειρηματική ιδέα «Mssys». Όλες οι επιχειρηματικές ιδέες πρόκειται να προωθηθούν ως υποψήφιες για τα Βραβεία Επιχειρηματικότητας που θα διοργανώσει για πρώτη φορά το Πανεπιστήμιο Αιγαίου το Φθινόπωρο του 2013.

Κατά τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου οι φοιτητές φιλοξενούνταν στις φοιτητικές εστίες της Πανεπιστημιακής Μονάδας της Χίου και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις παραγωγικών μονάδων του νησιού, να μοιραστούν τις εμπειρίες πετυχημένων επιχειρηματιών της Χίου και να γευθούν τοπικά παραδοσιακά προϊόντα.

Το Θερινό Σχολείου κατάφερε να φέρει για άλλη μια χρονιά κοντά φοιτητές από όλα σχεδόν τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, να τους ενώσει σε ομάδες και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τα στάδια και τις διαδικασίες που μεσολαβούν από τη σύλληψη μιας ιδέας και την αρχική διερεύνηση γύρω από αυτή, έως την τεκμηριωμένη συγκρότησή της ώστε να μπορεί να προωθηθεί στην αγορά.

Οι ίδιοι οι φοιτητές ως μελλοντικοί επιχειρηματίες δούλεψαν μαζί, κατένειμαν του ρόλους τους και εργάστηκαν για το στήσιμο μιας καινοτόμας επιχείρησης που φιλοδοξεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της, να προσπελάσει τα εμπόδια και να κερδίσει μερίδιο αγοράς.

Το 2ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας προσπάθησε να κάνει τα παιδιά να βιώσουν τις πραγματικές συνθήκες που θα συναντήσουν στο μέλλον και τους έδωσε ερεθίσματα, εφόδια και κατευθύνσεις που σίγουρα τους είναι απαραίτητα όταν αποφασίσουν οι ίδιοι να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δυνητικοί επιχειρηματίες.

Για πρώτη φορά φέτος τα παιδιά την 4η ημέρα της παραμονής τους στη Χίο πειραματίστηκαν ως ομάδες στη διοίκηση μιας εικονικής επιχείρησης και κλήθηκαν να λάβουν επιχειρηματικές αποφάσεις παρακολουθώντας άμεσα τις συνέπειες αυτών στη λειτουργία της. Ανταγωνίστηκαν για την επιβίωση της επιχείρησης τους σε μια προσομοίωση της αγοράς μέσα από το Business Game που αναπτύχθηκε από τον κο Γ.Μαυρωτά, Επικ. Καθηγητή του Εργαστηρίου Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π.

Στην ιστοσελίδα summerschool2013.mke.aegean.gr υπάρχει το εκπαιδευτικό, φωτογραφικό υλικό από τις εργασίες του Θερινού Σχολείου καθώς και οπτικοακουστικό υλικό από την παρουσίαση των επιχειρηματικών ιδεών των ομάδων των φοιτητών.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις παρακαλώ καλέστε στο Γραφείο της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας στα τηλέφωνα 22710-35083 ή στο email: chios.mke@aegean.gr.

Πηγή: epixiero.gr

Show More