Τα Geomatics-Γεω-Πληροφορική στην διευκόλυνση πολιτικών αγροτικής ανάπτυξης από τους Δήμους και τις Περιφέρειες, θα παρουσιασθούν στις 22 Νοεμβρίου 2013, στις 16.00, στην Θεσσαλονίκη, στο συνεδριακό κέντρο Ν. ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αίθουσα C, μέσα στην έκθεση Polis (22-24 Νοεμβρίου 2013), με τίτλο «Η γεω-πληροφορική, θεμέλιος λίθος για την ελκυστικότητα των αγροτικών περιοχών». Σκοπός είναι η προσέλκυση νέων κατοίκων και η προώθηση των τοπικών παραγόμενων υλικών και άυλων προϊόντων, μέσα από τις διαθέσιμες τεχνικές και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων στο έργο grisi+.
Το έργο GRISI PLUS – Geomatics Rural Information Society Initiative PLUS- (Οι καλές πρακτικές που διευκολύνουν τις πολιτικές αγροτικής ανάπτυξης) έδωσε προτεραιότητα στην Καινοτομία και την Οικονομία της Γνώσης και ως πετυχημένη πρακτική χρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ μέσω του κοινοτικού προγράμματος INTERREG IVC και υλοποιείται από Ιαν 2012 έως Δεκ 2014 από κοινοπραξία 14 εταίρων από 11 κράτη (Γαλλία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Κύπρος, Μάλτα, Τσεχία, Σλοβενία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Εσθονία & Ελλάδα), με επικεφαλής εταίρο το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ζερς- Gers) Γαλλίας και τοπικό εταίρο την Τοπική Πρωτοβουλία Απασχόλησης & Επιχειρηματικότητας Σιντικής-Ηράκλειας-ΤΠΑΕ-ΣΗ (2310 228833, tpa-kepi@otenet.gr).
Στόχος του GRISI+ είναι η προώθηση της Ευρωπαϊκής Διαπεριφερειακής Συνεργασίας και η ανταλλαγή Ορθών Πρακτικών για τη βελτίωση Αγροτικών Περιοχών με τη χρήση Εργαλείων Γεω-πληροφορικής (http://el.grisiplus.eu/). Έτσι θα ενισχυθούν οι αγροτικές περιοχές για να υποστηρίξουν νέο-αφικνούμενους στην ύπαιθρο και θα προωθηθούν τα τοπικά προϊόντα με την αξιοποίηση γεωγραφικών πληροφοριών και επικοινωνιών.
Η Γεω-πληροφορική αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την αγροτική ανάπτυξη. Σχεδόν το 80% των υφισταμένων στοιχείων, έχει μια συντεταγμένη θέση και μπορεί να χαρτογραφηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε δια-δραστικούς χάρτες στο διαδίκτυο. Η Γεω-πληροφορική είναι ένας τρόπος συγκέντρωσης και ανάλυσης δεδομένων για την δημιουργία χαρτών μιας συγκεκριμένης περιοχής.
Ανάμεσα στις δέκα καλές πρακτικές που εξετάστηκαν στο έργο επισημαίνουμε:
Επίσκεψη σε εργαστήρια παραγωγών με το εμπορικό όνομα «Made in Galway» Έρευνα που διεξήχθη από το Συμβούλιο της Κομητείας Galway Ιρλανδίας, για να καθορίσει τον αριθμό των παραγωγών τροφίμων, έδειξε ότι πάνω από εκατό παραγωγοί υπάρχουν σε κάθε τομέα, αλλά ότι ήταν συχνά δύσκολο για τον τοπικό καταναλωτή να βρει πληροφορίες για την τοποθεσία τους. Έτσι, έγινε απαραίτητο να βρεθεί ένα εργαλείο για να φέρει τις πληροφορίες των τοπικών προϊόντων στους καταναλωτές, κατοίκους ή επισκέπτες.
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός online καταλόγου των τοπικών προϊόντων που παράγονται στην περιοχή, έτσι ώστε οι τοπικοί καταναλωτές και οι διεθνείς επισκέπτες να μπορούν να εντοπίσουν τοπικά προϊόντα χειροτεχνίας και υπηρεσίες. Ο κύριος στόχος είναι να παράσχει μια ενιαία πύλη που εντοπίζει το ευρύ φάσμα των προϊόντων που παράγονται στην περιοχή, έτσι ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται καλύτερα για τις επιλογές που έχουν να ψωνίσουν τοπικά. Ένας άλλος σημαντικός στόχος είναι η αύξηση της διεθνούς αναγνωσιμότητας του Galway ως περιοχής παραγωγής ποιοτικών τροφίμων και προϊόντων.