web analytics
ΕducationGR |
Δειτε επισης:

Διεθνές Συμπόσιο: Μάθηση και διδασκαλία με μελέτη περιπτώσεων

Διεθνές Συμπόσιο με θέμα: Μάθηση και διδασκαλία με μελέτη περιπτώσεων (International Symposium Case-based learning and teaching) στην Κέρκυρα στις 10 Σεπτεμβρίου 2013
Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. του ΤΕΙ Ηπείρου συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης μαζί με άλλα πέντε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια

Ένα καινοτόμο Έργο με τίτλο CaseΜaker: Innovative ICT-platform to enhance case-based teaching and learning, το οποίο χρηματοδοτείται στα πλαίσια του Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης (Lifelong Learning Programme) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ξεκίνησε την υλοποίησή του λίγους μήνες πριν φιλοδοξώντας να προωθήσει νέες μαθησιακές και διδακτικές πρακτικές στην εκπαίδευση.
Πιο αναλυτικά:

Το CaseΜaker είναι ένα εγκάρσιο Έργο που έχει ως στόχο την προώθηση νέων πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση μίας διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης ανοικτού κώδικα, ειδικά σχεδιασμένης για την ενίσχυση της μάθησης και διδασκαλίας με μελέτη περιπτώσεων (case-based learning and teaching). Η διαδικτυακή αυτή πλατφόρμα θα σχεδιαστεί στα πλαίσια του Έργου, θα χρησιμοποιηθεί από τα Πανεπιστήμια και άλλους φορείς επαγγελματικής εκπαίδευσης, και θα ενισχύσει την ενσωμάτωση της διδασκαλίας μέσω της μελέτης περιπτώσεων στα προγράμματά τους.

Απώτερος στόχος του Έργου είναι να ενισχύσει τη μάθηση, να βοηθήσει τους φοιτητές να αναπτύξουν τις μεταβιβάσιμες δεξιότητές τους (transferable skills) και συνεπώς να ενισχύσει και την απασχολησιμότητά τους (employability).

Αναμενόμενο προϊόν του έργου είναι η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας για την ενίσχυση της μάθησης με μελέτη περιπτώσεων η οποία θα ενσωματώνει τα ακόλουθα στοιχεία:
– ένα τμήμα λογισμικού που θα επιτρέπει στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας να αναπτύσσουν μέσω της συνεργασίας περιπτώσεις βασισμένες σε πολυμεσικές εφαρμογές·
– ένα τμήμα λογισμικού που θα επιτρέπει στους καθηγητές να σχεδιάζουν τη βασισμένη στη μελέτη περιπτώσεων διδασκαλία τους, διαμορφώνοντας κατάλληλα όχι μόνο τις εργασίες που θα αναθέτουν στους φοιτητές τους, αλλά και το προφίλ των επιδιωκομένων δεξιοτήτων και τους μαθησιακούς στόχους που θέτουν για τους φοιτητές·
– ένα τμήμα λογισμικού που θα επιτρέπει στους φοιτητές να αναλύουν και να επιλύουν περιπτώσεις, και στους καθηγητές να έχουν πλήρη εικόνα για τη συνεργασία και τη διαδικασία μάθησης των φοιτητών τους.

Η υλοποίηση της πλατφόρμας CaseΜaker θα ολοκληρωθεί σταδιακά σε βάθος τριετίας, και στόχος της είναι να αποδειχτεί κατάλληλη για εφαρμογή σε διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα ισχυροποιήσει τη θέση των εταίρων του Έργου στον ευρωπαϊκό χάρτη, θα έχει μακροχρόνια θετική επίδραση στους Ευρωπαίους φοιτητές και θα συνεισφέρει και στη δια βίου μάθηση.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τον καινοτόμο χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του Έργου CaseΜaker, το οποίο διευκολύνει τη συνεργατική εργασία μεταξύ καθηγητών και ερευνητών για τη δημιουργία διαδικτυακών πολυμεσικών περιπτώσεων, τη συνεργατική εργασία μεταξύ φοιτητών για την ανάλυση πολύπλοκων περιπτώσεων, καθώς και την πρόσβαση καθηγητών, ερευνητών και φοιτητών σε λεπτομερή πληροφόρηση σχετικά με τις διαδικασίες μάθησης.
Oι εταίροι του Έργου, οι οποίοι με την εμπειρία τους θα συμβάλουν στην υλοποίηση και την επιτυχία του, είναι οι εξής:
• Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης (Δανία)
• Πανεπιστήμιο του Λούμπεκ (Γερμανία)
• Phases (Δανία)
• Τ.Ε.Ι Ηπείρου (Ελλάδα)
• Πανεπιστήμιο του Λουντ (Σουηδία)
• Cass Business School (Ηνωμένο Βασίλειο)
• Birmingham City University (Ηνωμένο Βασίλειο).

Κέρκυρα, 9 & 10 Σεπτεμβρίου 2013
Στην παρούσα φάση, οι εταίροι του έργου προετοιμάζουν τη διοργάνωση δύο σημαντικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στην Κέρκυρα τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Πιο συγκεκριμένα, στις 9 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μια συνάντηση Διεθνούς Συνεργασίας πάνω σε θέματα που άπτονται του σχεδιασμού της πλατφόρμας προκειμένου να καταστεί κατάλληλο εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης.
Την επόμενη μέρα, στις 10 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια του Διεθνούς Συμποσίου με θέμα: Μάθηση και διδασκαλία με μελέτη περιπτώσεων (International Symposium Case-based learning and teaching) θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις οι οποίες θα αφορούν προτάσεις μάθησης και διδασκαλίας με μελέτη περιπτώσεων και θα διερευνούν σχετικά παιδαγωγικά θέματα, και οι οποίες θα αποτελέσουν στη συνέχεια το περιεχόμενο μιας Ανθολογίας για τη διδασκαλία με μελέτη περιπτώσεων. Η Ανθολογία θα εκδοθεί τον Ιούλιο του 2014 φιλοδοξώντας να δώσει στους καθηγητές τη δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν το εύρος των παιδαγωγικών δυνατοτήτων της διδασκαλίας με μελέτη περιπτώσεων, αλλά και να προβούν στις καταλληλότερες επιλογές που θα ενισχύσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα των φοιτητών τους.

Share!