web analytics
ΕducationGR |
Δειτε επισης:

Social Headhunting: Τα social media στην εύρεση εργασίας

arthra_Social HeadhuntingΤα κοινωνικά δίκτυα έχουν βρει μια πλειάδα εφαρμογών στην καθημερινότητα και η επαγγελματική ζωή μας δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Οι σχετικοί όροι social headhunting ή social recruiting δύσκολα μπορούν να αποδοθούν στα ελληνικά αλλά σημαίνουν πρωτίστως την αξιοποίηση των μέσων κοινωνική δικτύωσης – social media – στην αναζήτηση κατάλληλου προσωπικού ή ταλέντων που μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχημένες προσλήψεις.

Τα τελευταία ένα-δύο χρόνια έχουν βρει μεγάλη απήχηση στο κοινό ηλεκτρονικές πλατφόρμες που υποβοηθούν τη διαδικασία αυτή. Με τα εργαλεία που δίνονται μπορεί οποιοσδήποτε διαθέτει τον «κατάλληλο» κοινωνικό κύκλο σε δίκτυα όπως το LinkedInκαι το Facebook να αναλάβει το ρόλο του social headhunter-«κυνηγού», προωθώντας επιλεγμένες θέσεις εργασίας σε κατάλληλα άτομα του δικού του δικτύου. Ο άνθρωπος αυτός λειτουργεί ουσιαστικά ως ενδιάμεσος, σε συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα, ανάμεσα σε έναν οργανισμό που αναζητά προσωπικό και στους υποψήφιους ώστε οι τελευταίοι να εκτεθούν σε θέσεις εργασίας που ταιριάζουν στο επαγγελματικό τους προφίλ. Η υπάρχουσα σχέση τους με τον φίλο-headhunter αποτελεί θετικό κριτήριο ώστε να αξιολογήσουν τις προτάσεις που τους γίνονται.

Η διαδικασία λειτουργεί ως εξής:

  • Η εταιρία Χ προκηρύσσει μια θέση εργασίας και την αναρτά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, μαζί με τα κατάλληλα κριτήρια & δεξιότητες για τους υποψηφίους, καθώς και το εύρος της καμπάνιας που θα ήθελε να τρέξει.
  • Η πλατφόρμα, με τον κατάλληλο αλγόριθμο, επιλέγει τους πιο κατάλληλους από τους (πολλές φορές χιλιάδες) διαθέσιμουςheadhunters, με βάση τα προφίλ των τελευταίων, ώστε η διαδικασία να είναι στοχευμένη και αποτελεσματική.
  • Οι headhunters αναζητούν τους κατάλληλους (κατά τη γνώμη τους) υποψηφίους μέσα στα προσωπικά τους δίκτυα, αποστέλλοντάς τους τις σχετικές πληροφορίες για την θέση.
  • Αν κάποιος από τους υποψηφίους υποβάλλει αίτηση για τη θέση, ο «κυνηγός» εισπράττει μια μικρή αμοιβή ενώ αν η διαδικασία οδηγήσει σε πρόσληψη, προβλέπεται μεγαλύτερη προμήθεια.
  • Η διαδικασία παρακολουθείται μέσα από ένα σύστημα ηλεκτρονικών αναφορών (referrals).

Ο τρόπος λειτουργίας θυμίζει τα παραδοσιακά πρακτορεία εύρεσης εργασίας, αλλά με εκθετικά μεγαλύτερο αριθμό τελικών υποψηφίων και τον ρόλο του headhunter ως ενδιαμέσου, ο οποίος μπορεί να ασκεί την επαγγελματική δραστηριότητα αυτή ως δευτερεύουσα.

Οι οργανισμοί που θα ήθελαν να εξετάσουν τέτοιες λύσεις δεν θα πρέπει να ξεχνούν πως τα εργαλεία και οι τακτικές των socialmedia δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τελείως την προσωπική επαφή. Στο πρώτο στάδιο επαφής, η επικοινωνία και η αναζήτηση μέσα από μια κοινωνική πλατφόρμα μπορεί να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε τους πιο κατάλληλους υποψηφίους. Στην επόμενη φάση, όμως, πιο προσωπικές μέθοδοι όπως το τηλέφωνο είναι αυτές που θα ξεχωρίσουν ορισμένα ταλέντα, δεξιότητες και άλλα χαρακτηριστικά όπως η φήμη, και θα δώσουν πραγματική αξία στο έργο του «κυνηγού».

 

Πηγή: edujob.gr

Share!