web analytics
ΕducationGR |
Δειτε επισης:

Οι οnline ειδικότητες και το προνομιούχο MBA

Νέες ειδικότητες με έμφαση στον τομέα του online, αλλά και καλύτερες προοπτικές για τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων χαρακτηρίζουν τον τομέα του business education.

 Η οικονομική κρίση εντείνει τον ανταγωνισμό στον εργασιακό στίβο, ρίχνοντας φως στη σπουδαιότητα της δια βίου μάθησης εν γένει, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μία ευκαιρία για τα στελέχη που δεν εργάζονται να διευρύνουν το γνωστικό τους πεδίο ή –γιατί όχι- να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό.

Έμφαση στο online

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σήμερα στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας και του marketing αφορούν σε γενικές γραμμές σε Διαφήμιση, Marketing, Δημόσιες Σχέσεις και Πωλήσεις, καθώς επίσης και στο ΜΒΑ. Ταυτόχρονα, έμφαση δίνεται στα μαθήματα που αφορούν στον χώρο του internet, είτε πρόκειται για Online Marketing, Social Media, Online PR κλπ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το MBA International του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο πέρα από την κατεύθυνση σε Marketing & Strategy που εδώ και χρόνια προσφέρει, από φέτος αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα στην Ευρώπη που προσφέρει μαθήματα σε E-business Marketing Fundamentals, Search Engine Optimization, Social Media, Web Analytics, Pay-per-Click, Adwords, On-line PR κ.ά.

Όπως εξηγεί ο καθηγητής Γιώργος Ιωάννου, Διευθυντής του ΜΒΑ International και Πρόεδρος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΟΠΑ, τα μαθήματα αυτά προσφέρουν ειδίκευση στους συμμετέχοντες για μια σειρά νέα επαγγέλματα, όπως eCommerce Manager, Social Media Manager, Conversion Manager, SEO expert, Web Analyst, SEM Campaign Manager κ.ά. τα οποία εμφανίζουν όλο και μεγαλύτερη ζήτηση τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.

Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Ιωάννου, ο χώρος του marketing και της επικοινωνίας σαφώς επηρεάζεται από την κρίση. Από τη μία πλευρά, οι επιχειρήσεις μειώνουν τα κόστη προβολής τους και ψάχνουν για νέους, οικονομικότερους, αλλά εξίσου αποτελεσματικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού τους. Από την άλλη πλευρά το κοινό ανταποκρίνεται περισσότερο σε μηνύματα απλά και ξεκάθαρα, επιστρέφει στα brands που γνωρίζει ενώ εμπιστεύεται και επιλέγει προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν την καλύτερη ποιότητα στην πιο συμφέρουσα τιμή. Παρ’ όλ’ αυτά, η εν λόγω αγορά εμφανίζει σημαντικές προοπτικές, με δεδομένη την ολοένα και αυξανόμενη χρήση των social media παγκοσμίως.

Επανακάμπτει η ευρωπαϊκή αγορά MBA

Τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει ένας τίτλος ΜΒΑ στον κάτοχό του, αλλά και η δυνατότητα γρήγορης απόσβεσης της επένδυσης σε αυτόν, φαίνεται ότι αποτελούν σημαντικό κίνητρο για τους νέους σήμερα, με αποτέλεσμα –παρά το υψηλό κόστος και με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία- να αυξάνεται σημαντικά τη χρονιά που διανύουμε η ζήτηση για προγράμματα ΜΒΑ.

Αντίστοιχα, αυξάνεται και πάλι η ζήτηση για αποφοίτους ΜΒΑ από τους μεγαλύτερους εργοδότες. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν δύο από τις σημαντικότερες παγκόσμιες έρευνες για τα προγράμματα MBA που δόθηκαν στη δημοσιότητα τον Φεβρουάριο και σύμφωνα με τις οποίες οι μισθοί και ο ρυθμός προσλήψεων για αποφοίτους ΜΒΑ στην Ευρώπη, ανακάμπτουν, μετά από μία τριετία πτώσης. Επιπλέον, βάσει και των δύο ερευνών το ΜΒΑ αποτελεί ένα σημαντικό προσόν που έχει διατηρήσει το πολύ υψηλό ROΙ του, παρά την οικονομική κρίση.

Για τους αποφοίτους MBA, η εργασιακή εικόνα στην Ευρώπη είναι πολύ πιο ευνοϊκή απ’ ό,τι για τους μη κατόχους ΜΒΑ. Σύμφωνα με την έρευνα GMAC Alumni Perspectives Survey 2012, μόλις το 6% των αποφοίτων MBA που συμμετείχαν στην έρευνα δεν είχαν βρει ακόμα εργασία, ποσοστό πολύ χαμηλότερο έναντι των ανέργων που δεν κατέχουν πτυχίο ΜΒΑ. Σύμφωνα με τη Eurostat, ο ρυθμός ανεργίας διαμορφώθηκε στο 10,3% τον Οκτώβριο του 2011 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ταύτιση με τα παραπάνω ευρήματα έχει και η έρευνα QS TopMBA.com Jobs and Salaries Trends Report 2011/12.

Η εν λόγω έρευνα προσθέτει ότι η πρόσληψη κατόχων ΜΒΑ στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 7% τους τελευταίους 12 μήνες, μετά από την πτωτική πορεία που ακολούθησε από το 2009 μέχρι και τις αρχές του 2011. Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αστάθεια και τους συγκρατημένους ρυθμούς πρόσληψης, η ζήτηση για MBA στη Δυτική Ευρώπη έχει ενταθεί, με ιδιαίτερη δυναμική στη Μεγάλη Βρετανία (ανάπτυξη 34%) και τη Γερμανία (ανάπτυξη 28%), με ώθηση από τον συμβουλευτικό και τον βιομηχανικό κλάδο.

Επένδυση η δια βίου μάθηση

Η δια βίου μάθηση μπορεί να θεωρηθεί μια μορφή επένδυσης, τόσο για όσους επιλέγουν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα σπουδών όσο ασφαλώς και για την ίδια την επιχείρηση. Όπως εξηγεί ο Γιώργος Ιωάννου, για τους εργαζόμενους είναι μια προσωπική επένδυση που τους επιτρέπει να βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές και να εξασφαλίσουν την απασχολησιμότητά τους και στο μέλλον.

Από την άλλη πλευρά, για τις επιχειρήσεις αποτελεί μια μορφή οικονομικής επένδυσης, που εξασφαλίζει ισχυρότερη σύνδεση και δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού με την επιχείρηση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει εκείνες τις δεξιότητες και τις γνώσεις που βοηθούν την επιχείρηση να ανταποκρίνεται στις συνεχείς αλλαγές και τις αυξανόμενες απαιτήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, αποκτώντας έτσι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πηγή: http://www.marketingweek.gr

Share!